15 Mayıs 2015 Cuma

Zeytinyağlı enginar

Dün evimize ilk defa enginar girdi. İnternette gezinirken aklıma düştü zeytinyağlı enginar yapma fikri. Tadını hiç bilmiyorum enginarın ama çok faydalı olduğunu ve tam mevsiminin olduğunu çok iyi biliyorum. Tam zamanıyken alıyım bi deneyim dedim. 
İki tane aldım. Eve gider gitmez yaptım. Tadını daha önceden hiç bilmediğim için güzel mi oldu kötü mü hiç bir fikrim yok. Ama enginar sanki benim ağız tadıma çok uygun değilmiş gibi düşünüyorum. Olsun yine de hem fotoğrafını hem de yapılışını sizinle paylaşıcam. 
Görüntüsüne bayıldım. :))))

Yapılışını da hemen anlatayım. 

Tavaya yağı iri doğradığım soğanları, küp küp doğradığım havuç ve patatesleri ardında buzluktan çıkardığım bezelyeleri direk ekliyorum ve bir miktar du ekledim ve yaklaşık 10 dk pişirdim. Daha sonra bu karışımın üstüne enginarları ters biçimde yani çukur yerleri alta bakacak şekilde kapattım yaklaşık 2 bardak su ilave ettim ve yarım limon sıktım bi 10 dk da böyle pişirdim. Sonra enginarları yine aynı tava içinde düzüne çevirip garnitür malzemeleri enginarların içine doldurdum. Bundan sonra da kısık ateşte yaklaşık 45 dk. pişirdim. Sonuç yukardaki gibi oldu. Herkese sevgiler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder