2 Nisan 2019 Salı

MİRAC GECESİ...


                       Merhaba herkese. Çoook ama çok uzun bir aradan sonra tekrar sizlerle bir araya gelmeye karar verdim.Uzun süredir hiç bir şey paylaşamadım ama bloğum hep aklımdaydı.Gün bugünmüş,klavyenin başına geçip, haydi Bismillah deyip, iyi kötü bir şeyler paylaşma zamanı bugünmüş.Aslında çok ta güzel bir gün ve güzel bir konuyla geri dönmek beni çok mutlu etti.
                     Hem sizinle yeniden selamlaşmış olayım, hem de  bu gecenin içeriğine ilişkin naçizane kısa bir bilgi aktarayım 

                      Miraç  kelime anlamıyla  göğe çıkma ,yükselme anlamındadır.

İslamda Miraç hadisesi  ise hicretten  bir süre önce Peygamber Efendimiz(s.a.v.) Mekke'de Mescid-i Haramda uyurken  Cebrail Aleyhisselam'ın gelerek onu Mescid-i Aksaya götürmesiyle vukuu bulmuştur.
                      Allahu teala bu geceyi  İsra suresinde "Bir gece, kendisine âyetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu Mescid-i Harâm’dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâ’ya götüren Allah noksan sıfatlardan münezzehtir. Hiç şüphesiz o, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir.” ayetiyle anlatmıştır.

                           Peygamber Efendimiz (s.a.v.) bu gecede Allahu teala ile selamlaşmıştır ve bu selamlaşmayı biz ETTEHİYYATÜ duası olarak biliyoruz.(Ben bunu daha önceki postlarımın arasında paylaşmıştım.Bana göre çok güzel bir bilgiydi,okumayanlar varsa linki bırakıyorum buradan hemen göz atabilirsiniz👉. https://bgstil.blogspot.com/2014/04/ettehyyatu-duas-ve-anlam.html )

                            Peygamber Efendimiz (s.a.v.)   bu geceden müminlere 3 tane hediye ve müjde ile dönmüştür.Bunlardan ilki gözümün nuru dediği namaz,ikincisi Bakara suresinin son iki ayeti olan “Âmenerresûlü” ve sonuncusu    ümmet-i Muhammed’den Allah’a ortak koşmayanların günahlarının bağışlanacağı ve sonunda cennete girecekleri müjdesidir.

             Kendi bilgilerim dahilinde,haddimi aşmadan sizlere bu geceye ilişkin aktarabileceklerim bu kadar.Umuyorum faydalı olmuştur,umuyorum bu gecede biribirimizin dualarında bulunuruz ve bütün dualarımız kabul olur.



Hayata dair farklı konularda tekrar buluşmak üzere şimdilik hoşçakalın.Sevgiler......



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder