4 Haziran 2015 Perşembe

Kavala kurabiyesi

Ben bu kurabiyeyi uzun zamandır yapmak istiyordum dün akşama nasip oldu. İnternette ufak bi araştırma yaptım. Kevserin mutfağı adlı blog arkadaşımdan aldığım tarifi uygulamak istesim. Tarifin öçlüleri tam bence. Kevserin mutfağı bloğunda verdiği ölçüleri vidolu anlatımında yarıya indirmiş ben de öyle yaptım. Buna rağmen tam bir tepsi(saymayı unuttum) çıktı. Ben ce muhteşem bir tat. Ben de size burdan malzemeleri ve nasıl yapıldığını anlatayım. 

125 gr tereyağı
Yarım çay bardağı pudra şekeri
2 su bardağı un
Yarım tatlı kaşığı kabartma tozu
İki yumurta akı
1 su bardağı çiğ badem kabukları soyulmuş


Yapılışı:

Önce unu kavuruyoruz ama sapsarı olacak şekilde değil. Hafif kavrulduğunu anlayınca daha rengi değişmeden söndürüp yoğurma kabına alıyoruz. Sonra soyulmuş bademleri çok inceltmeden robottan geçiriyoruz ve bunları da kavuruyoruz. Kavurduğumuz malzemeler soğuyunca yumuşak margarini ve diğer malzemeleri ekleyip bir hamur elde ediyoruz. Hamuru yaklaşık 1,5 cm kalınlıkta açıp bardakla yarım ay şekilleri verip pişiriyoruz. Üzerine pudra şekeri döküp servis ediyoruz. 

NOT:
Bademleri suda 2 dk haşlayıp kabuklarını rahatlıkla soyabiliriz. 

6 yorum:

  1. Merhabalar, ben bu kurabiyeyi hep yedim ama hiç denemedim, yaparsam hepsini yerim korkusuyla:) Ellerinize sağlık tam da orjinali gibi görünüyorlar, nefis olduğuna eminim. Yapmak istersem bir gün mutlaka geri geleceğim bu sayfaya:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.Teşekkür ederim.Nezaman isterseniz detaylı bilgi veririm.Gerçekten tadı harika.:))) SEVGİLER.

      Sil
  2. merhaba,bu acaba acıbadem tadında br şey mi oluyor ki?? Ben de beklerim bloguma,sevgiler...
    http://seffafbulutlar.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar.bloğuma hoşgeldiniz.hayır acıbadem tadı gibi değil.Badem tadı olan ağızda dağılan bir kurabiye oluyor.

      Sil
  3. yapmayı çok arzu ettiğim bir kurabiye. ama cesaret edemiyordum. Bu tarifle deneyeceğim. ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil