30 Ekim 2013 Çarşamba

Havuçlu kek

Pazartesi akşamı en yakın  arkadaşım bizi ve bir akrabamızı çaya çağırdı. Ben de giderken boş gitmeyelim diye bir havuçlu kek yapayım dedim. Ve şöyle düşündüm; eğer güzel olursa yani alacağım yorumlara göre burada paylaşacaktım ve çok şükür öyle oldu. Çok beğendiler ben de hemen tarifini size yazıyorum.


Malzemeler:

3 yumurta
1,5 bardak toz şeker
1 bardaktan 1 parmak az süt
1 bardaktan 1 parmak az sızı yağ
2 adet orta boy havuç
tarçın
ceviz
2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 bardak un
tepsiyi yada kalıbı yağlamak için margarin



İlk önce 3 yumurta ve şekeri bol miktarda karıştıryoruz.


 
 
Daha sonra süt ve sıvı yağı ilave ediyoruz.
















Bundan sonra unu ilave edip karıştırmadan önce unun üzerine kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip karıştırıyoruz .(Benim bildiğim yani öğrendiğim kabartma tozunu unu üzerine koyma gerekiyor, ben böyle yapmaya özen gösteriyorum. Çünkü bunu bilmeden önce hamuru oluşturduktan sonra en son ilave ediyordum ,kabarmasına da etki ediyordu bir de kek dile buruk bir tat veriyordu. Sebebi buymuş.)

Sonra da havuç,ceviz ve tarçını koyuyoruz.Bunları da karıştırdıktan sonra margarinle yağladığımız ve dibine az miktar un sepelediğimiz kalıbımıza hamuru döküyoruz.Benim hamurum kalıba fazla geldi ben de kalan hamuru fırın kaplarına paylaştırdım ve öyle pişirdim.Sadece ben size söylediğim kalıbın içine un sepeleme işlemini unuttuğum için keki kalıbımdan çıkartmam biraz zor oldu,birazcık parçalandı yani....


 
Dediğim gibi çok beğenildi,umarım siz de tarifimi uygular ve memnun kalırsınız.Afiyet olsun.......
 
 

Not:Bu ölçüler yuvarlak standart bir tepsi için tamdır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder